dilluns, 13 de febrer del 2012

Pa de pessic de iogurt

Ho vaig prometre i aquí ho teniu. Tot i tenir molta feina durant la setmana estic fent un esforç per poder penjar l'altra recepta que ahir us explicava. Ara direu: però si és molt fàcil!! Si potser si, però donar-li el toc esponjós que un pa de pessic ha de tenir, això ja costa més. No us puc dir quin és el secret (si es que en té) però jo des de que vaig provar de fer un pa de pessic, sempre m'ha sortit amb la mateixa esponjositat, sense cap mena de truc. Espero que ho proveu i em digueu si l'heu aconseguit :p. Som-hi!!


Ingredients:
3 ous
1 iogurt de llimó
3 iogurts de farina
2 iogurts de sucre
1 iogurt d'oli de girasol
1 sobre i mig de llevadura
una mica de ralladura de llimona


Procés: 

Començarem separant els rovells de les clares. He de dir que no sempre separo les clares del rovell quan faig un pa de pessic; però aquest cop sí que ho vaig fer. Al vol on tinguem els rovells i anirem afegint la resta d'ingredients: el iogurt, la farina, el sucre, l'oli, la llevadura i finalment la ralladura de llimona.
Tot seguit agafarem la batedora i ho barrejarem molt bé. Hem d'aconseguir una massa unificada i amb una mica de consistència. No ah de se ni espessa, ni líquida, sinó lleugera.
Desprès muntarem les clares a punt de neu amb l'ajuda de la batedora. També les podeu muntar manualment si voleu exercitar els vostres braços. Quan les tenim les anirem afegint a la massa. Remenarem de baix cap dalt i sempre amb el mateix sentit. És tracta d'incorporar les clares a poc a poc i sense que perdin volum. Un cop tinguem les clares incorporades a la massa només ens caldrà ficar mantega al motlle on desprès i ficarem la barreja. Només ens queda l'últim pas que és ficar-ho al forn. Jo tinc un forn molt nou que escalfa i cou molt ràpid i el vaig ficar a 150ºC dalt i baix uns 50 minuts aproximadament. Passats aquest minuts el deixem refredar una mica i ja el podrem desmmotllar i decorar-lo com més ens vingui de gust.
Com veureu a les fotografies jo no tenia sucre glass i vaig ficar-hi sucre normal. També el podeu obrir pel mig i sucar-lo amb "nutella" o alguna melmelada, com més us agradi a vosaltres.

Problemes que podeu tenir: 

No crec que tingueu cap problema alhora de fer aquest pa de pessic, penso que el més "complicat" és la cocció. Cadascú coneix el seu forn i sap més o menys si cou molt ràpid o més a poc a poc. en funció d'això variareu el temps. Jo us recomano que no sobteu al pastís amb la temperatura, perquè us podreu trobar que de fora estigui fet, però per dins estigui completament cru. 






Espero que si us decidiu a fer-lo us surti tan o més bé que a mi. I ja direu que tal el trobeu!!!

Moltes gràcies!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada