dimecres, 29 de febrer del 2012

Doowaps casolans

Quan se'm fique alguna cosa al cap...ho he de fer i ahir vaig veure uns doowaps casolans i vaig dir...demà ho provo; per tant dit i fet. ;)

Ingredients:
250gr. de farina
Ratlladura de llimó i taronja (bastanta, com més millor gust tindrà)
50gr. de mantequilla
50gr. de sucre
2 ous
150ml. de llet
15gr. de llevadura de pastisser
un ou per pintar


Procés:
Agafem la farina i la fiquem en un bol, tot seguit la ratlladura de llimó i taronja, la mantequilla, el sucre els dos ous i la llet a poc a poc. Finalment i fiquem la llevadura de pastisser i la massa la ficarem sobre el màrmol i amb l'ajuda de farina anirem amassant la massa fins aconseguir una textura suau i que no s'enganxa a les mans.
Un cop la tinguem la deixem reposar uns 30 minuts perquè dobli el seu tamany i ja podem fer les diferents boles. Jo he utilitzat unes "pipetes de xocolata" i n'he ficat a dins i a fora del bollo. Tot seguit he fet una petita marca amb el ganivet a cada bollo.
Per acabar batem un ou i pintem tots els bollos i afegim una mica de sucre.
Ho ficarem uns14-15 minuts al forn a 180ºC




























Problemes amb els que m'he trobat:
He nat seguint els passo alhora de fer la massa i m'he trobat q abans de tirar la llet ja tenia una massa consistent feta i a la que he tirat una mica de llet s'ha fet una massa molt enganxosa i m'ha perdut tota la consistència que havia aconseguit. M'he vist obligada a ficar-li més farina i no he pogut acabar de ficar tota la llet, m'he n'ha sobrat molta.
Un altre roblema que he tingut és que passats els 30 minuts no m'havia doblat el tamany...m'he esperat hora i mitja però no ha augmentat massa.
Finalment al moment de la cocció passats els 15 minuts encara no estaven cuits i he ficat 5 minuts més, i el que fet ha estat engegar el ventilador. Potser l'havia d'haver obert des d'un principi i amb els 15 minuts hagués estat suficient.
Com veureu a la imatge els bollos se m'han obert bastant, potser no havia d'apretar i només marcar amb el ganivet.

Ja veieu no tot surt a la primera i s'ha d'anar provant. Un altre dia segur que surt molt millor, però això si, fan una olor que és massa!! mmmmmm....

Aquesta recepta l'he treta de las Mañanas de la uno, aquí us deixo l'enllaç, com veureu jo hi he ficat ipetes de xocolata però ve a ser el mateix.







Ja sabeu no perdeu la il·lusió i a practicar!!!

6 comentaris:

  1. pienso hacerlos, me han parecido geniales y te agradezco los comentarios sobre los posibles problemas para intentar que no me ocurran, pronto pronto podrán verse en mi blog, jajajaja

    ResponElimina
  2. Pilar!! Muchísimas gracias por tu comentario!! No sabes la ilusión que me ha hecho ;) Ya sabes a probarlos, están muy buenos lo que yo te recomendaría ponerles dentro dos porciones de chocolate porque así queda mucho mas gustoso, ya que el bollo sino queda un poco denso y soso! :)

    ResponElimina
  3. Pues no tardaré en hacerlos, los cuelgo en mi blog y te cuento, por cierto las bombas de patata serán el próximo aparitivo que haga, con lo que me gusta la patata y la carne picada juntas! haré bolitas pequeñitas... me gusta tu estilo en la cocina

    ResponElimina
  4. Pues ya ves que fácil es...prueba con distintos ingredientes ya verás...jejejej ya me contarás que te han parecido! Además lo puedes acompañar con mayonesa, kechup... ;)

    ResponElimina
  5. tu sistema de comentarios me cambia lo que escribo y parezco tontaaaaaaaaa, jajajaja, a ver si esto sale bien: A mis peques le encantarán las bolitas con ketchup

    ResponElimina