dimecres, 15 de maig del 2013

Enrotllats de cabell d'àngel

Hola a tothom. Ja tocava tornar a actualitzar després d'uns dies sense poder-ho fer. 
Avui és un dia plujós, fosc...però això no vol dir pas que hagi de ser un mal dia. La veritat és que a mi els dies plujosos no em desagraden, a més a més m'apeteix cuinar, ja que el temps m'ho permet.

Ja farà uns quinze dies, un alumne que és diu Sergi, se'm va presentar a l'escola amb un potet de melmelada de cabell d'àngel. Si, mai ho havia explicat però sóc mestra de primària. Una feina molt agraïda, que m'agrada molt però que cada vegada ens estan complicant més. Enguany m'encarrego principalment dels nens/es de CM durant les hores que vaig a l'escola. 
Tot va sortir quan estàvem realitzant una activitat oral per practicar la llengua castellana. Doncs vaig utilitzar el recurs del menjar perquè practiquessin entre ells: per exemple un era el cambrer i l'altre el client que anava a dinar, i un li havia d'explicar els plats a escollir, i l'altre havia d'anar demanant. Per a fer-ho, vaig utilitzar diferents imatges i els vaig acabar explicant que jo feia pastissos, dolços...i els vaig ensenyar el blog de cuina.
Molts d'ells és van quedar sorpresos al veure que jo feia pastissos i van apuntar-se l'adreça del blog per mirar-lo més tranquil·lament a casa seva.
L'endemà el Sergi em va dir que havia vist una coca de pasta de full farcida de cabell d'àngel, i em va dir si aquell cabell d'àngel el comprava. Evidenment vaig dir que si, perquè a casa anys enrere la padrina si que en feia, però ara ja és gran i no en pot fer. Ell molt content em va explicar que la seva mare i la seva padrina en feien i que a més a més la venien; i em va dir que a la tarda em portaria un potet perquè la provés. Dit i fet a les tres de la tarda el Sergi em va donar el potet de melmelada. La veritat és que em va fer molta gràcia, i vaig estar molt contenta.
Després d'uns quants caps de setmana de tiberis degut a les festes majors, aquest matí m'he llevat més d'hora per poder preparar alguna coseta dolça amb el cabell d'àngel del Sergi i poder-li donar a ell i la seva familia perquè també ho provessin.

Enrotllats de cabell d'àngel


Ingredients:
Una làmina de pasta de full.
Unes quantes anous esmicolades ben petites. 
El cabell d'àngel.
Una mica de mel per donar-li brillantor.

Procés:
He estés la làmina de pasta de full, però no l'he estirat més amb el rodet. Tot seguit he utilitzat el cabell d'àngel i l'he ficat sobre la pasta de full. A continuació he esmicolat unes quantes anous i les he ficat sobre el cabell d'àngel. Després l'he enrotllat i l'he tallat com si fes rodanxes més o menys a l'amplada d'un dit.
Mentres he fet tot això, he preescalfat el forn a 200º dalt i baix, sense ventilador.
Amb paper de forn he cobert els trossets que he anat tallant i amb l'ajuda del rodet els he aixafat una mica.
Ara només ha quedat coure-ho al forn durant uns 23 minuts (això dependrà també del forn de cadascú), i per acabar, ho he pintat amb una mica de mel. També ho podeu pintar amb ou abans de ficar-ho al forn, o podeu ficar unes gotetes d'anís per aromatitzar la mel o l'ou, això ja depen del gust de cadascú.






Com podeu veure a les fotografies, el potet de melmelada porta un nom escrit "El rebost de ponent". Tot seguit us fico l'enllaç de la seva pàgina web per tal de que pogueu veure tot el que fan. http://www.elrebostdeponent.com/index.php

Jo només us diré que el cabell d'àngel estava boníssim, casolà, natural i deliciós. M'ha recordat molt al que feia la meva padrina quan èrem petits, i és que les coses fetes a casa, no tenen punt de comparació.



Moltes Gràcies Sergi i família :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada