dimecres, 7 de març del 2012

Pastís de taronja amb xocolata i nata


El passat diumenge vaig fer un pastís que vaig treure del blog de la Dolorss, però el vaig adaptar una mica a la meva manera. La Dolorss ens presenta un pastís de mandarina sense ou ni llevadura. Jo he utilitzat les mateixes quantitats però enlloc d'utilitzar mandarina (que no en tenia) ho vaig provar amb taronja.

          Pastís de taronja amb xocolata i nata


Ingredients: 
5 taronges
150 gr de sucre 
3 cullerades soperes d'oli d'oliva
150 gr de farina de força (porta incorporada llevadura)
Nata per muntar
Nutella 

Procés:
Exprimim el suc de les taronges. La quantitat de taronges és orientativa, perquè en funció del suc que ens faran en necessitarem més o menys. Aproximadament em d'aconseguir emplenar un got normal (250)
A continuació aquest suc de taronja el fiquem en un bol on hi afegim el sucre, l'oli i la farina i ho remenem ben remenat fins aconseguir una massa hemogenia.
Seguidament agafem el recipient on courem el pastís. Us aconsello que no sigui molt gran, ja que és un pastís que no porta ou i llevadura en porta, però potser no tanta com en d'altres pastissos. Per aquest motiu si el motlle és més petit ens creixerà més, en canvi si és molt gran penseu que no creixerà massa, perquè tampoc aconseguirem gran quantitat de massa.
Untem el motlle amb mantequilla i el fiquem al forn a uns 180ºC  durant uns 45-50 minuts.
A mi el pastís no em va pujar suficient i no el vaig poder obrir pel mig per untar-lo amb Nutella, tal i com ens ensenya la Dolorss, per tant vaig decidir untar de nutella la part de dalt i complementar-la amb una mica de nata.
La nata l'he muntat amb les barilles i afegint sucre al meu gust. És molt fàcil muntar nata i resulta molt més bona així, que nata d'esprai.

















Animeu-vos és ben fàcil i resulta bo pel nostre paladar!!! :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada