dimarts, 21 de maig del 2013

Magdalenes integrals amb poma i ametlles

L'altre dia al blog de la Dolors vaig veure unes magdalenes amb poma i ametlles que em van robar el cor. Tenen tan bona pinta que no sabia si fer una queixalada a la pantalla de l'ordenador.
Avui, després d'un parell de dies, no m'he pogut resistir més i aquest matí en pic m'he llevat he encés el forn i he començat.


A diferència de les que la Dolors ens proposa, jo les he fet amb farina integral, sucre moreno, i enlloc d'utilitzar mantequilla, he utilitzat oli.
Tot seguit us fico les quantitats que jo he utilitzat (que són les mateixes que la Dolors, però amb les variacions que us he explicat).

Ingredients:
120 gr. de sucre moreno
1c/p de sucre avainillat
2 ous
8 cullerades d'oli de girasol
150 ml de llet (un vas petit)
1 sobre de llevadura
200gr. de farina integral
Una poma
Ametlles laminades per decorar


Procés:
Primer de tot preescalfarem el forn a 180º dalt baix sense ventilador. Batrem els dos ous conjuntament amb el sucre i la culleradeta de sucre avainillat. En el meu cas he utilitzat les varilles elèctriques per batreu tot. Hem d'aconseguir una massa espumosa. Si ho fem manualment, heu de batre uns 5-10 minutets fiins aconseguir aquesta esponjositat. Un cop ho tinguem i afegirem les 8 cullerades soperes d'oli de girasol (que és més suau que l'oliva) i de nou ho barrejarem molt bé.
Tot seguit i ficarem la llet i a poc a poc anirem introduint la farina i la llevadura tamisades. Barregem molt bé amb l'ajuda d'una llengua.
Pelem la poma i la trossegem a bocins molt petits i els afegirem a la massa. 
Omplirem els papers de les magdalenes però només una 3a part (perquè han de pujar). Per acabar ficarem ametlles laminades (pot ser qualsevol altre fruit sec) per sobre amb un polsim de sucre moreno.

Quan fico les magdalenes al forn les fico en motllos, ja que així la magdalena puja recta. És a dir el paper de la magdalena ja el fico dins del motllo i omplo amb la massa.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada