dimarts, 26 de febrer del 2013

Lassanya de verdures

Per fi vaig provar la lassanya! Si...mai havia menjat lassanya, ves la pasta no m'entusiasma massa, el formatge i jo no som gaire amics i aquestes lassanyes de carn prefabricades...no van amb mi.
Finalment remenant per internet vaig veure una lassanya de verdures. Ja em perdonareu però en vaig mirar tantes que no recordo la pàgina d'on la vaig treure; això si, les verdures les vaig ficar al meu gust, per tant si us animeu a fer-la ja sabeu que podeu farcir-la de totes aquelles verdures que més us agradin.

Comencem!

Ingredients:
Un paquet de pasta per fer lassanya (jo vaig utilitzar una que vaig comprar al mercadona i que no cal bullir la pasta, directament es fica a la safata del forn crua, i un cop a dins ja es cou, i no va estar gens malament, a més a més va ser més ràpid tot el procés).
Una ceba
Un carabassó
Una albergínia
Pastanagues
Un all
Pebre i sal al gust
Llet
Farina
Nou moscada 
Sal


Procés:
Netejarem les verdures i les tallarem a rodanxes fines. Escalfarem una paella amb una mica doli d'oliva i ficarem a coure totes les verdures almenys uns 20 minuts o fins que vegem que estan cuites. No passa absolutament res si les deixem un pel crues, penseu que s'acaben de coure al forn.
Mentrestant esperem que es facin les verdures, aprofitarem per fer la beixamel. Agafarem com a mesura un got i n'omplirem dos mesures de llet, reservant mig got de llet per poder desfer la farina.
El got i mig de llet el ficarem en un cassó fins que arranqui el bull amb un pessic de sal i una mica de nou moscada rallada. Agafarem tres cullerades soperes de farina i les desfarem amb el mig got de llet que em reservat.
Un cop la llet del cassó bulli i tinguem la farina desfeta, afegirem el mig got de llet amb farina a la resta de llet del cassó. Abaixarem el foc perquè no se'ns cremi, i remenarem sense parar perquè no se'ns enganxi la farina i ens pocs moments veurem que va espessint. Ho remenarem fins que espesseixi i ja ho podem retirar del foc. Ara és el moment de ficar-hi una mica de mantega si us agrade...però no és el meu cas.
Obrim el forn i l'escalfem a 180º dalt i baix sense ventilador. Mentre s'escalfa montem la lassanya, ficarem una mica de beixamel al fons del recipient i al damunt les plaques de lassanya que ens hi capiguin ( com ja he dit anteriorment jo no les he bullides perquè n'he utilitzades unes que no fa falta).
Al damunt i ficarem les verdures, una altra capa de pasta de lassanya i novament verdures i al damunt i ficarem pernil salat trencadet amb les tisores, ja per últim una altra làmaina de pasta i ho cobrim tot de beixamel. Damunt i podeu ficar formatge, jo no en vaig ficar, perquè com he dit no és del meu gust.
Al forn ho vaig tenir 30 minuts a 180º (instruccions del fabricant). El resultat va ser excel·lent! De les ganes que tenia de provar-la em vaig oblidar de fer-li foto del resultat final, però el pròxim cop que en faci, aquí la ficaré



2 comentaris:

  1. Hola Rosa guapa tu

    Verdaderament está molt i molt bona

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  2. Oi que si? :)
    Gràcies Susanna per deixar un comentari :)

    Petonetss

    ResponElimina