dilluns, 4 de febrer del 2013

Tarta de poma amb ametlles

Ahir diumenge em va venir de gust recordar aquells diumenges que jo era petita i ajudava a la mare a fer una tarta de poma per postres. L'única diferència, va ser que ja no vaig ajudar a la mare a fer la tarta de poma, sinó que me'n vaig encarregar jo des d'un principi.
A casa la mare té una llibreta feta per ella amb mil i una receptes, però em venia de gust fer una tarta de poma diferent, que no fos la que hem menjat tota la vida. 
Així doncs que vaig xafardejar per internet a veure que trobava i...vaig fer cap al blog de la Dolorss (si...per variar una mica). Allí vaig trobar una tarta de poma amb anous, però com que no tenia anous, vaig ficar-hi ametlles i ben bona que estava.

Ingredients:
150 gr. de sucre
3 ous
1/2 got d'oli d'oliva
1/2 got de llet
200 gr. de farina
Un sobre de llevadura
Unes dues pomes (dependrà del seu tamany)
Ametlles, anous...(el fruit sec que preferiu)
Canella amb pols

Procés:
Començarem batint els ous amb el sucre. Ho batrem força, fins aconseguir que el sucre i els ous quedin ben integrats i aconseguim aquella escuma que faran quan estiguin ben batuts.
Tot seguit i afegim el mig got de llet i de l'oli i ho barregem bé. Afegirem la farina i la llevadura a poc a poc tamitzant-la amb l'ajuda d'un colador, barregem bé. Quan tinguem la massa ben integrada, la ficarem al motlle que prèviament haurem untat amb mantega o oli d'oliva, com és el meu cas.
Ara només ens queda pelar les pomes, tallar-les fines i col·locar-les cobrint tota la base superior del pastís.
Quan ho tinguem, i afegirem els fruits secs que vulguem; en el meu cas les ametlles i només quedarà ficar-hi la canella amb pols i una mica de sucre pel damunt.
Ho ficarem al forn que el tindrem preescalfat a 180ºC dalt i baix, sense ventilador uns 40-45 minuts.
Només us caldrà deixar-la refredar i desmotllar-la i ja estarà a punt per menjar-vos-la.
Jo no sé si feia molt temps que no menjava tarta de poma, però realment la vaig trobar boníssima, molt esponjosa i gustosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada